Światło moduluje funkcje hipokampa i uczenie przestrzenne

7 lutego 2018, 06:00

Spędzanie zbyt długiego czasu w słabo oświetlonych pomieszczeniach może zmieniać strukturę mózgu, upośledzając zdolność do uczenia i zapamiętywania.



Izba Reprezentantów proponuje ustawy, które uderzą w Apple'a, Google'a, Amazona i Facebooka

14 czerwca 2021, 12:01

Posłowie obu największych partii z amerykańskiej Izby Reprezentantów przygotowali pakiet ustaw antymonopolowych, które biorą na cel gigantów rynku IT. Jeśli ustawy zostaną przegłosowane, będą największą zmianą amerykańskiego prawa antymonopolowego od dziesięcioleci.


Przełomowy ray-tracing

11 marca 2009, 11:13

Niewielka firma Caustic Graphics z San Francisco, ogłosiła przełom w sprzętowej akceleracji ray-tracingu. Przedsiębiorstwo zapewnia, że jej technologia już teraz jest w stanie 20-krotnie przyspieszyć związane z nim obliczenia, a na początku 2010 roku osiągnie 200-krotne przyspieszenie.


Windows 8 - początek nowej epoki?

4 lipca 2012, 05:40

Zdaniem analityków firmy Gartner Windows 8 nie jest po prostu kolejną wersją systemu operacyjnego. Jego premiera wyznacza moment ważnej zmiany na rynku technologii.


Daj mi się posłuchać, a dowiem się, jak się czuję

13 stycznia 2016, 12:07

Międzynarodowy zespół psychologów zaprezentował cyfrową platformę audio, która bez świadomości mówiącego modyfikuje emocjonalny wydźwięk jego głosu, tak by brzmiał on np. bardziej szczęśliwie czy smutno. Okazało się, że po usłyszeniu zmienionego głosu stan emocjonalny badanych zmieniał się na zgodny z nowym uczuciem.


Przełom w nauczaniu matematyki

18 listopada 2019, 10:33

Zespół naukowców skupionych wokół Politechniki Warszawskiej przez ostatnie lata pracował nad opartym na sztucznej inteligencji systemem wspierającym naukę matematyki. System zeszyt.online, bo o nim mowa, to platforma, do której użytkowania wystarczy przeglądarka internetowa. To, z czego jesteśmy najbardziej dumni, to uzyskany przez nas przełom w diagnozie przyczyn błędów i trudności z zadaniem, a następnie udzielaniem uczniowi indywidualnej pomocy. Jesteśmy tutaj pionierami na światową skalę.


„Świteź” – gra karciana inspirowana „Balladami i romansami” Mickiewicza

25 sierpnia 2022, 10:16

Ukazała się gra karciana „Świteź”, inspirowana debiutanckim zbiorem wierszy Adama Mickiewicza „Ballady i romanse”. Jest ona zintegrowana z internetową platformą wiedzy. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada Agencja Promocyjna OKO.


Spalarnia i stok narciarski w jednym

9 lutego 2011, 12:35

Duńczycy najwyraźniej pomyśleli, że zlokalizowana w pobliżu centrum spalarnia może stać się atrakcją turystyczną ich stolicy. Dach nowego zakładu Amagerforbraending, który ma w tym roku zastąpić inny 40-letni obiekt, będzie bowiem stanowić stok narciarski.


Androidowe rekordy

2 sierpnia 2013, 08:35

Android bije kolejne rekordy popularności. W drugim kwartale bieżącego roku klienci kupili 182,6 miliona smartfonów z tym systemem, co oznacza, że pomiędzy początkiem kwietnia a końcem czerwca bieżącego roku do systemu Google'a należało niemal 80% rynku sprzedaży


Cray CS-Storm – superkomputery dla sztucznej inteligencji

16 maja 2017, 10:00

Cray, słynny producent superkomputerów, coraz wyraźniej stawia na maszyny dla sztucznej inteligencji i systemów uczących się. Firma zaprezentowała właśnie dwa klastry z rodziny CS-Storm – urządzenia Cray CS-Storm 500GT oraz Cray CS-Storm 500NX


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy